lørdag, oktober 28, 2006

Jeg mottok en pinne

Det er ikke mange stafetter jeg har deltatt i i løpet av de senere år, men her om dagen (vel, egentlig for mange uker siden, makelig stafett dette her) fikk jeg slengt etter meg en pinne fra ingen ringere enn Øystein Skundberg sammen med en oppfordring om å ramse opp 10 sanger jeg nødig vil innrømme at jeg liker.
- Dette høres jo faktisk både morsomt og avslappende ut, tenkte jeg. Og satte meg ned for å tenke.
Hurtigtenking er tydeligvis ikke min greie, for som sagt har ukene gått, men endelig er mine 10 småflaue tophits på plass.
Read it and weep:

1. Slade - Everyday
Jeg husker enda at krangelen gikk heftig i venneflokken den gang på 70-tallet; var det Terry Jacks's "Seasons in the Sun" eller Slade's "Everyday" som var finest? For meg var det aldri tvil, ingen kunne måle seg med "Everyday"! Det var ei låt jeg aldri ble lei, faktisk er jeg litt hekta fremdeles ...

2. Sweet - Funny Funny
Nok en gang 70-tallet. Hva så? Jeg var ung! Jeg var lovende! Jeg var ... ung!

3. Jahn Teigen - Min første kjærlighet
Som et apropos til min forrige kommentar ... "Jeg var ung, og visste alt, lo av det som ble fortalt - Skulle aldri forelske meg, men det var før jeg traff deg"! Det er jo ren poesi!

4. D.D.E. - E6
Okei, nå rødmet jeg av forlegenhet. Nuff said.

5. Corona - Baby baby
Reinspikka dance, men ett eller annet ved denne låta får det til å rykke skikkelig i dancefoten. Skikkelig ekkelt, spør du meg!

6. Nesten hvem som helst (f.eks. Frelsesarméen) - Perleporten
Ja, jeg snakker faktisk om den Perleporten. Salmen ... Dette er høy mimrefaktor om søndag og andakt og allsang (vi var tre jenter og en TV) og mer tror jeg ikke jeg vil si om den saken!

7. Buddy Holly - True love ways
Hulkende, sentimental søtsuppe. Akk.

8. Warlocks - Time flies
Norsk rap fra -97. Aner egentlig ikke hva som er så spesielt med den, men ved gjennomspilling har den fortsatt samme apellen til meg ... *digge*

9. Scissor Sisters - I don't feel like dancing
Hvorfor jeg er flau over å like denne? Vel, bare hør på låta! Hvorfor jeg liker den? Jammen, så hør på låta!

10. Corazón - By your side
Norsk hestepop! Hiyaaah!

Da er jeg endelig i mål. Og det er meg en utsøkt glede å sende pinnen videre til Hanne Sofie Røed!

2 Comments:

At 29/10/06 15:49, Blogger Hanne Sofie said...

Å huff...! OK, jeg griper pinnen, og skal passe godt på'n mens jeg tenker og grubler.

 
At 12/12/06 21:34, Blogger Hanne Sofie said...

Sånn, da har jeg endelig sprunget min etappe, og fått sendt pinnen videre igjen - i to retninger, faktisk! Brakk den på midten serru. Funker fint, det. Har hørt rykter om at sånne stafettpinner er omtrent som marker, de vokser ut igjen.

*host*

Og sorry for at jeg bomma på bursdagen din. Kan jeg skylde på min egen alder?

 

Legg inn en kommentar

<< Home